@article { author = {Badeleh, Dr. Alireza and Sokout, Kobra and Toomaj, Abdoljalal}, title = {The effect of educational stimulation on the learners’ use of smart school websites and defectiveness of Using Web Sites on Their educational Achievement}, journal = {Quarterly Journal of Education Studies}, volume = {3}, number = {12}, pages = {71-88}, year = {2018}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2588-4182}, eissn = {2645-3673}, doi = {}, abstract = {This survey evaluates the effect of educational motivation on students’ learning from smart school websites, and studies their educational achievement. The research methodology is semi-experimental and comparative. By the use of multistage random sampling, 120 learners were selected out of the statistical population i.e. the first grade students in the smart high schools of Tehran which have their own websites. Survey tools include Walrand et al (1992) educational motivation questionnaire, researcher-made questionnaire of website usage, and educational achievement test. Reliability of questionnaires was achieved by Cronbach’s alpha coefficient respectively as 0.88 and 0.84. The survey findings showed that there is a positive and significant relationship between internal and external motivation of learners and their use of smart school websites. As a result, the internal motivation for doing work had the highest effect and the external motivation for adjustment of homogenization had the lowest effect on learners’ use of smart school websites; and education through smart school websites leads to educational achievement.}, keywords = {educational stimulation,learners,website,smart schools,educational achievement}, title_fa = {تأثیر انگیزش تحصیلی بر میزان استفاده‌ی فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و مؤثر بودن به کارگیری وب سایت‌ها بر پیشرفت تحصیلی آنان}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی انگیزش تحصیلی بر میزان استفاده فراگیران از وب‌سایت مدارس هوشمند و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع مقایسه‌ای است. جامعه آماری فراگیران مدارس متوسطه دوره‌ی اول شهرستان تهران که دارای وب‏سایت مدارس هوشمند می‌باشند، روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای 120 فراگیر انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه‌‌های انگیزش تحصیلی والرند و همکاران(1992)، پرسشنامه محقق ساخته استفاده از وب‌سایت و آزمون پیشرفت تحصیلی بود که پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرنباخ به ترتیب 88/0 و 84/0 بدست آمد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین انگیزش درونی و بیرونی فراگیران با میزان استفاده آنان از وب‌سایت مدارس هوشمند رابطه‌ی مثبت و معناداری وجود دارد. در نتیجه متغیر انگیزش درونی برای انجام کار بیشترین و متغیر انگیزش بیرونی تنظیم همانندسازی کمترین تاثیر را بر میزان استفاده فرگیران از وب‌سایت مدارس هوشمند دارند و آموزش از طریق وب‌سایت مدارس هوشمند سبب پیشرفت تحصیلی فراگیران می‌گردد.}, keywords_fa = {انگیزش تحصیلی,فراگیران,وب‌سایت,مدارس هوشمند,پیشرفت تحصیلی}, url = {https://researchbt.cfu.ac.ir/article_633.html}, eprint = {https://researchbt.cfu.ac.ir/article_633_d9014dfea2bfa6af21d8e06ac99261a9.pdf} }