@article { author = {Alirezaeei, Roya and Sattari, Dr. Sadraddin}, title = {Comparing School Connectedness and Academic achievement motive between Smart and Traditional high Schools Students}, journal = {Quarterly Journal of Education Studies}, volume = {5}, number = {17}, pages = {11-26}, year = {2019}, publisher = {Farhangian University}, issn = {2588-4182}, eissn = {2645-3673}, doi = {}, abstract = {This research aimed to compare School Connectedness and Academic achievement motive among students in Smart and traditional high schools City Ardabil. The research method was descriptive and survey. The population of the research, all the smart and traditional high schools for girls in one region city Ardebil. The research sample consisted of 300 students (150 students in traditional schools and 150 students in smart schools) using random cluster sampling were selected. Data collected by questionnaire Hermens Academic achievement motive and School Connectedness Betty & Barry questionnaire, who both formal and content validity of the questionnaire using the opinions of experts and their reliability using Cronbach's alpha for achievement motive questionnaire Hermans(0.71) and for a School Connectedness questionnaire(0/90) was reported. Data analysis using the T-test was performed two independent groups. The results showed that School Connectedness in traditional schools students higher than smart schools students. Also there was not significantly different between Academic achievment motive Smart and Traditional high Schools Students.}, keywords = {School Connectedness,academic achievement motive,Smart School,Ardabil city}, title_fa = {مقایسه ی احساس تعلق به مدرسه و انگیزه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس عادی و هوشمند}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف مقایسه‌ی احساس تعلق به مدرسه و انگیزه پیشرفت تحصیلی در میان دانش‌آموزان مقطع متوسطه مدارس عادی و هوشمند شهر اردبیل به روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه‌ دانش آموزان مدارس هوشمند و عادی دوره متوسطه دخترانه ناحیه یک شهر اردبیل بود. نمونه‌ی آماری به تعداد 300 دانش‌آموز(150 دانش‌آموز از مدارس عادی و 150 دانش‌آموز از مدارس هوشمند) با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای، انتخاب گردید. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس و پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه بتی و بری بود، که روایی صوری و محتوایی هردو پرسشنامه با استفاده از نظر متخصصان، و پایایی آنها نیز با روش آلفای کرنباخ برای پرسشنامه انگیزه پیشرفت هرمنس(71/0) و برای پرسشنامه احساس تعلق به مدرسه(90/0) بدست آمد. داده های جمع آوری شده با استفاده از آمار توصیفی و آزمون T دو گروهه تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد احساس تعلق به مدرسه دانش آموزان مدارس عادی بالاتر از مدارس هوشمند می باشد. همچنین بین انگیزه‌ی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مدارس عادی با دانش آموزان مدارس هوشمند تفاوت معنی‌داری وجود ندارد.}, keywords_fa = {احساس تعلق,انگیزه‌ی پیشرفت,مدرسه‌ی هوشمند,شهر اردبیل}, url = {https://researchbt.cfu.ac.ir/article_803.html}, eprint = {https://researchbt.cfu.ac.ir/article_803_3cb5663d8ce7d0eef67ea644d16ecfce.pdf} }