%0 Journal Article %T آسیب‌شناسی درس هنر از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان %J آموزش پژوهی %I دانشگاه فرهنگیان %Z 2588-4182 %A نظری, خسرو %A حجازی, اسد %A محبی, محمد حسین %A صناعی, فرشته %A قاسمی, مهدی %D 2018 %\ 05/22/2018 %V 4 %N 13 %P 23-41 %! آسیب‌شناسی درس هنر از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان %K درس هنر %K فعالیت‌های یادگیری %K معلمان %K دانش آموزان %R %X پژوهش حاضر با هدف آسیب‌شناسی درس هنر از دیدگاه معلمان و دانش‌آموزان ابتدایی شهرستان مسجدسلیمان صورت گرفته است. روش پژوهش توصیفی غیرآزمایشی و جامعه آماری شامل 6450 دانش‌آموز و 685 آموزگار بود که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی چندمرحله‌ای و جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه برابر 363 دانش‌آموز و 246 آموزگار انتخاب گردید. به‌منظور گردآوری داده‌ها از پرسشنامه خسروی و همکاران (1391) استفاده شد. نتایج به‌دست‌آمده نشان داد: الف) متغیرهای مطلوبیت زمان درس هنر، فضای درس هنر و راهبردهای یاددهی – یادگیری هم از دیدگاه معلمان و هم از دیدگاه دانش‌آموزان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. ب) متغیرهای مطلوبیت گروه‌بندی درس هنر و ارزشیابی درس هنر هرچند از دیدگاه معلمان مطلوبیت بود اما از دیدگاه دانش‌آموزان در وضعیت مطلوبی قرار ندارد. ج) متغیرهای مطلوبیت مواد و منابع آموزشی، محتوای درس هنر و فعالیت‌های یادگیری هرچند از دیدگاه دانش‌آموزان مطلوب بود اما از دیدگاه معلمان در وضعیت نامطلوبی قرار دارد. %U https://researchbt.cfu.ac.ir/article_645_cd5bcbdbf0376e90f09b82459086f430.pdf