TY - JOUR ID - 304 TI - اثربخشی آموزش بر اساس تکنیک سکوسازی بر ارتقاء سطح خودکارآمدی در دانش آموزان JO - آموزش پژوهی JA - TRJ LA - fa SN - 2588-4182 AU - صفری, یحیی AU - یوسف پور, نسرین AU - عزیزی, کیوان AU - محمدی گلینی, اسلام AU - رحمانی راد, سودابه AD - دانشیار گروه رادیولوژی و پزشکی هسته ای، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ایران AD - دستیارپژوهشی گروه رادیولوژی و پزشکی هسته ای، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ایران. AD - دانشجوی دکترای زبان انگلیسی، سرپل ذهاب، کرمانشاه، ایران. AD - کارشناس ارشد ادبیات عرب، دبیرآموزش و پرورش، سرپل ذهاب، کرمانشاه، ایران AD - کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دبیر آموزش وپرورش، کرمانشاه، کرمانشاه، ایران. Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 2 IS - 5 SP - 69 EP - 94 KW - تدریس سکوسازی KW - خودکارآمدی KW - دانش آموزان DO - N2 - پژوهش حاضر، با هدف تعیین میزان تأثیر آموزش بر اساس تکنیک سکوسازی بر ارتقاء سطح خودکارآمدی در دانش آموزان انجام گرفته است. مطالعه به روش شبه تجربی انجام شد. جامعه آماری پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان پسر سال سوم دوره متوسطه اول شهرستان سرپل ذهاب در سال تحصیلی 1395 بودند. به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای، تعداد60 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند(30آزمایش و 30کنترل). برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استاندارد مقیاس خودکارآمدی ((SEQ-C استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ‌های پژوهش نشان داد بین گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون، تفاوت معنی دار یافت شد(p=0.001). همچنین بین گروه ها از لحاظ خرده مقیاس‌های خودکارآمدی هیجانی، خودکارآمدی تحصیلی، خودکارآمدی اجتماعی تفاوت معنی دار یافت شد(p<0/05). با توجه به نتایج به دست آمده به نظر می رسد استفاده از روش تدریس سکوسازی، به خوبی توانسته است خودکارآمدی دانش آموزان را ارتقاء دهد. UR - https://researchbt.cfu.ac.ir/article_304.html L1 - https://researchbt.cfu.ac.ir/article_304_0c0c7bdaeac6edf784946e9bf7705927.pdf ER -