TY - JOUR ID - 633 TI - تأثیر انگیزش تحصیلی بر میزان استفاده‌ی فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و مؤثر بودن به کارگیری وب سایت‌ها بر پیشرفت تحصیلی آنان JO - آموزش پژوهی JA - TRJ LA - fa SN - 2588-4182 AU - بادله, علیرضا AU - سکوت, کبری AU - توماج, عبدالجلال AD - عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان، ایران. AD - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، ایران. AD - کارشناس اداره آموزش و پرورش آق قلا، ایران. Y1 - 2018 PY - 2018 VL - 3 IS - 12 SP - 71 EP - 88 KW - انگیزش تحصیلی KW - فراگیران KW - وب‌سایت KW - مدارس هوشمند KW - پیشرفت تحصیلی DO - N2 - هدف پژوهش حاضر بررسی انگیزش تحصیلی بر میزان استفاده فراگیران از وب‌سایت مدارس هوشمند و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع مقایسه‌ای است. جامعه آماری فراگیران مدارس متوسطه دوره‌ی اول شهرستان تهران که دارای وب‏سایت مدارس هوشمند می‌باشند، روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای 120 فراگیر انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه‌‌های انگیزش تحصیلی والرند و همکاران(1992)، پرسشنامه محقق ساخته استفاده از وب‌سایت و آزمون پیشرفت تحصیلی بود که پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرنباخ به ترتیب 88/0 و 84/0 بدست آمد. یافته‌های پژوهش نشان داد که بین انگیزش درونی و بیرونی فراگیران با میزان استفاده آنان از وب‌سایت مدارس هوشمند رابطه‌ی مثبت و معناداری وجود دارد. در نتیجه متغیر انگیزش درونی برای انجام کار بیشترین و متغیر انگیزش بیرونی تنظیم همانندسازی کمترین تاثیر را بر میزان استفاده فرگیران از وب‌سایت مدارس هوشمند دارند و آموزش از طریق وب‌سایت مدارس هوشمند سبب پیشرفت تحصیلی فراگیران می‌گردد. UR - https://researchbt.cfu.ac.ir/article_633.html L1 - https://researchbt.cfu.ac.ir/article_633_d9014dfea2bfa6af21d8e06ac99261a9.pdf ER -