• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
آموزش پژوهی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 5 (1398)
شماره شماره 20
شماره شماره 19
شماره شماره 18
شماره شماره 17
دوره دوره 4 (1397)
دوره دوره 3 (1396)
دوره دوره 2 (1395)
دوره دوره 1 (1394)
عزتی لارسری, ابراهیم, عاشقی, بهنام. (1398). سنجش مولفه‌های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی). آموزش پژوهی, 5(17), 68-78.
ابراهیم عزتی لارسری; بهنام عاشقی. "سنجش مولفه‌های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی)". آموزش پژوهی, 5, 17, 1398, 68-78.
عزتی لارسری, ابراهیم, عاشقی, بهنام. (1398). 'سنجش مولفه‌های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی)', آموزش پژوهی, 5(17), pp. 68-78.
عزتی لارسری, ابراهیم, عاشقی, بهنام. سنجش مولفه‌های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی). آموزش پژوهی, 1398; 5(17): 68-78.

سنجش مولفه‌های مهارت ارتباطی در تدریس (مطالعه موردی: مدرسان تربیت بدنی)

مقاله 5، دوره 5، شماره 17، بهار 1398، صفحه 68-78  XML اصل مقاله (639 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
ابراهیم عزتی لارسری1؛ بهنام عاشقی orcid 2
1استادیار و عضو هیئت علمی گروه زبان شناسی و زبان‌های خارجه دانشگاه پیام نور ایران
2کارشناس ارشد رشته مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور ایران
چکیده
در این پژوهش، مهارت ارتباطی مدرسان تربیت ‌بدنی مورد مطالعه قرار گرفت. ابتدا با مروری بر کارهای انجام شده مدل فرضی پژوهش انتخاب گردید. پس از ترجمه با توجه به نظر مشورتی گروه خبرگان پرسشنامه‌ی سنجش مهارت ارتباطی مدرسان تربیت‌ بدنی را طراحی و پس از تطبیق با نسخه‌ی اصلی و تأیید گروه خبرگان، به صاحبان فرایند یعنی مدرسان تربیت‌ بدنی ارائه شد سپس پاسخ‌های دریافتی را وارد نرم افزار SPSS ورژن 23 نموده و پایایی پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ ضریب 774/0 به دست آمد. بعد از آن با استفاده از آنالیز عاملی اکتشافی، مدل پیشنهادی مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی تعیین شد. سپس با وارد کردن داده‌ها در نرم افزار LISREL ورژن 8.80، آنالیز عاملی تأییدی پرسشنامه تبیین گردید. در نهایت، مهارت ارتباطی مدرسان تربیت بدنی با سه عامل بیان، مدیریت مکالمه و توجه معرفی گردید مشاهده می‌شود اولین مولفه‌ی تأثیرگذار در تدریس به زبان فارسی بیان است، لذا می‌توان این نتیجه را مد نظر قرار داد که در بافت تدریس به زبان فارسی، گفتار استاد می‌تواند اولین و مهم‌ترین تأثیر را در برقراری ارتباط با دانشجویان داشته باشد.
کلیدواژه‌ها
مهارت ارتباطی؛ تدریس؛ مدرسان تربیت بدنی؛ بیان؛ آموزش پژوهی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 4,043
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,407
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Web Analytics
 
مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز تخصیص 4.0 بین‌المللی.
 
 

//

 
//


Journal Management System. Designed by sinaweb.