• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
آموزش پژوهی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 5 (1398)
شماره شماره 20
شماره شماره 19
شماره شماره 18
شماره شماره 17
دوره دوره 4 (1397)
دوره دوره 3 (1396)
دوره دوره 2 (1395)
دوره دوره 1 (1394)
شیروانی شیری, علی, نوروزی, رضاعلی, نعمت اللهی, سوسن. (1398). رابطه‌ بین فراگیر و معلم با تأکید بر رویکردهای نوین آموزشی. آموزش پژوهی, 5(19), 30-46.
علی شیروانی شیری; رضاعلی نوروزی; سوسن نعمت اللهی. "رابطه‌ بین فراگیر و معلم با تأکید بر رویکردهای نوین آموزشی". آموزش پژوهی, 5, 19, 1398, 30-46.
شیروانی شیری, علی, نوروزی, رضاعلی, نعمت اللهی, سوسن. (1398). 'رابطه‌ بین فراگیر و معلم با تأکید بر رویکردهای نوین آموزشی', آموزش پژوهی, 5(19), pp. 30-46.
شیروانی شیری, علی, نوروزی, رضاعلی, نعمت اللهی, سوسن. رابطه‌ بین فراگیر و معلم با تأکید بر رویکردهای نوین آموزشی. آموزش پژوهی, 1398; 5(19): 30-46.

رابطه‌ بین فراگیر و معلم با تأکید بر رویکردهای نوین آموزشی

مقاله 3، دوره 5، شماره 19، پاییز 1398، صفحه 30-46  XML اصل مقاله (705 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
علی شیروانی شیری 1؛ رضاعلی نوروزی2؛ سوسن نعمت اللهی3
1استادیار، گروه آموزشی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان.
2علوم تربیتی دانشگاه اصفهان
3کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، ایران.
چکیده
یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر یادگیری، محیط کلاس است. معلم باید بتواند یک محیط شاد و خلاق برای یادگیری فراهم نماید. علاقه و توان معلم و دانش‌آموزان در کلاس، تعاملات رفتاری را موجب می‌شوند که اساس فرآیندهای یاددهی-یادگیری را به وجود می‌آورند. البته روابط بین معلم و دانش‌آموزان، کاملاً تنظیم شده و قابل پیش‌بینی نیست. ارتباط موثر، یکی از وظایف محوری آموزش موثر است، زیرا دانش‌آموزان عمدتاً در ارتباط مؤثر با دیگران است که نحوه‌ی تعامل سازنده و مثبتی که در زندگی آینده‌ی آنان می‌تواند راهگشا باشد را یادگرفته و مطالب علمی را نیز به صورتی اثربخش‌تر یاد می‌گیرند. ارتباط، قلب فرآیندها و فعالیت‌های کلاس است. در این نوشته نویسندگان با رویکردی کیفی و از نوع تحلیلی فلسفی و با نگاهی تأملی مفهوم، جایگاه و نقش موثر معلم و فراگیر را در فرایند تعلیم و تربیت مورد بررسی قرار داده و سپس به تبیین رابطه معلم با فراگیر و برعکس پرداخته و در ادامه مشکلات معلم در برقراری رابطه اثر‌بخش با فراگیران و همچنین مشکلات فراگیر در برقراری رابطه موثر با معلم و دیگران، مورد بحث و بررسی و تحلیل قرار می‏دهند.
کلیدواژه‌ها
محیط کلاس؛ معلم؛ فراگیر؛ ارتباط موثر؛ تعامل بین معلم و شاگرد
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 79
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 61
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Web Analytics
 
مجوز کریتیو کامنز
این کار مجوز دارد تحت مجوز کریتیو کامنز تخصیص 4.0 بین‌المللی.
 
 

//

 
//


Journal Management System. Designed by sinaweb.