مجوزها
نشریه آموزش پژوهی، نشریهای است کاملاً علمی متعلق به دانشگاه فرهنگیان که از سال 1394 طی مجوز شماره 53102/341/100 کمیسیون تخصصی نشر علمی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان راه اندازی شده و طی مجوز شماره 78787 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت فصلنامه شروع به انتشار نمود.
همچنین این فصلنامه، شماره شاپا (ISSN)الکترونیکی و چاپی را نیز دریافت نموده است(در صفحه اصلی وب سایت فصلنامه قابل مشاهده می باشد).
نوع تناوب انتشار نشریه، حوزه جذب مقالات، زبان انتشار، نحوه بررسی مقالات
نشریه به صورت فصلنامه منتشر شده و در زمینه های مختلف بهبود آموزش در نظام آموزشی(به ویژه آموزش و پرورش و تربیت معلم) نسبت به دریافت و انتشار مقالات در سه قالب مقالات کامل اصیل علمی ، مقالات کوتاه علمی و همچنین مقالات مروری که قبلا در هیچ نشریه و یا کتابی به چاپ نرسیده باشند پس از انجام فرآیند برررسی اولیه و فرآیند دواوری دقیق اقدام مینماید. با توجه به اینکه زبان اصلی انتشار مقالات زبان فارسی به همراه چکیده انگلیسی میباشد، لذا این نشریه آماده دریافت مقالات محققین مختلف از سراسر کشور در حوزههای مربوطه میباشد. همچنین با توجه به اینکه چشم انداز نشریه در جهت حضور در نمایههای بین المللی معتبر میباشد، لذا این آمادگی را نسبت به دریافت و بررسی مقالات کامل علمی به زبان انگلیسی دارد، تا در صورت تائید و اخذ مجوز های لازم نسبت به چاپ آن در شمارههای ویژه در نشریه اقدام نماید. لذا محققین علاقمند از سراسر جهان که دارای مقالات علمی در حوزه موضوعی این نشریه باشند، میتوانند نسبت به ارسال مقالات خود به زبان انگلیسی به این نشریه اقدام نمایند تا پس از طی فرآیند داوری دقیق و اخذ پذیرش نسبت به چاپ و انتشار در شمارههای ویژه نشریه اقدام گردد.
ارسال مقاله برای نشریه و انجام فرآیند داوری در این نشریه به صورت کاملا رایگان بوده و همچنین مقالات پس از طی فرآیند داوری دقیق توسط حداقل 3 داور و تائید توسط حداقل 2 داوری و انجام اصلاحات لازم می تواند موفق به اخذ پذیرش گردد. انتشار و چاپ مقالات پذیرش شده در نشریه نیز کاملا رایگان میباشد. از آنجایی که سیاست اصلی این نشریه بر ترویج و گسترش علم در بین تمام محققین دنیا میباشد، لذا دسترسی به تمامی مقالات آرشیوی این نشریه به صورت رایگان میباشد.
برخورد با تخلفات علمی
از آنجایی که صداقت و راستی در انجام تحقیقات علمی مبنای کار سردبیر و اعضای هیات تحریریه نشریه میباشد، لذا تیم نشریه همواره تلاش مینماید تا نسبت به جلوگیری از تقلب و کپی برداری در مقالات علمی را سرلوحه خود قرار دهند. بر همین اساس از شیوه نامه برخورد با تخلفات علمی کمیته نشر مطالب علمی(COPE) استفاده نموده و در راستای عضویت در این کمیته اقدام نموده است.