بهرنگی، محمدرضا؛ نصیری، رحیم علی. (1395). تاثیر تدریس علوم تجربی با الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری خود راهبر دانش آموزان سال سوم راهنمایی. نشریه رهیافتی به مدیریت آموزشی: دوره هفتم.
##
پاکدل، لطیف. (1382). مقایسه اثر بخشی روش تدریس فعال و سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی آموزش و پرورش شهرستان فریدن در سال تحصیلی 82-81. پایان نامه کارشناسی ارشد .
##
پیاژه، ژان: تربیت به کجا ره میسپارد؟. ترجمه محمود منصور؛ پریدخت دادستان. تهران: انتشارات دانشگاه تهران(1375).
##
پیاژه، ژان: تربیت به کجا ره میسپارد؟. ترجمه محمود منصور؛ پریدخت دادستان. تهران: انتشارات بعثت(1376).
##
خدیوی، اسدلله؛ ملک محمدی، فریبا. (1387). مقایسه روش فعال و سنتی در پیشرفت درس علوم و میزان خلاقیت دانش آموزان سوم راهنمایی شهرستان کرج در سال تحصیلی 87-86 ، نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، سال اول شماره دوم صفحه 120-95.
##
رضاپناه، شقایق؛ احدی، مسعود. (1394). مقایسه تاثیر یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری بر عملکرد شناختی دانشجویان. مجله فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی: سال پنجم شماره سوم.
##
ساروخانی، باقر. (1387). روش های تحقیق در علوم اجتماعی. تهران: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
##
شبیری، سید محمد، شمسی پاکیاده، سیده زهرا و ابراهیمی، هادی. ( 1392 ). اثرات اجرای برنامه های آموزش زیست محیطی بر طبیعت گردی. فصلنامه علمی پژوهشی برنامه ریزی توسعه گردشگری: سال دوم شماره هفتم.
##
صفوی، امان الله. (1370). کلیات روش ها و فنون تدریس. تهران: انتشارات مدرسه.
##
عاشوری، جمال، کجباف، محمدباقر، منشئی، غلامرضا و طالبی، هوشنگ. ( 1393 ). تاثیر روش های آموزش نقشه مفهومی، یادگیری مشارکتی و سنتی بر انگیزه پیشرفت و پیشرفت تحصیلی درس زیست شناسی. نشریه پژوهشی در برنامه ریزی درسی: سال یازدهم شماره چهاردهم.
##
قورچیان، نادرقلی، فضلی خانی، منوچهر، موسوی، مختار و خالقی، داوود. ( 1377 ). نظریه های یادگیری و نظریه فراشناخت در فرایند یاددهی – یادگیری. تهران: انتشارات تربیت.
##
کدیور، پروین. (1370). روش اکتشافی برونر در یادگیری، مجله پژوهش های تربیتی، تربیت معلم: شماره 2.
##
کرامتی، محمدرضا. (1382). یادگیری مشارکتی (یادگیری از طریق همیاری). مشهد: نشر آیین تربیت، چاپ اول.
##
کرامتی، محمدرضا؛ حسینی، بیبی مریم. (1387). تأثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس فیزیک. مجله روانشناسی و علوم تربیتی: سال دوم شماره38 صفحه 165-147.
##
کرامتی، محمدرضا ؛ همتی، زهرا. (1394). یادگیری مشارکتی. تهران: انتشارات فروغ فلق، چاپ اول.
##
کریمی خوشحال، عذری، (1397). مقایسه روش تدریس ترکیبی فعال با روش سخنرانی در درس علوم تجربی پایه هفتم، سومین کنفرانس ملی رویکردهای نوین در آموزش و پرورش.
##
مقری، جواد؛ مقیمی گسک، اعظم. (1396). روش های نوین تدریس، اولین کنفرانس ملی پژوهش های نوین ایران و جهان در روانشناسی و علوم تربیتی، حقوق و علوم اجتماعی. شیراز.
##
میردامادی، مهدی، باقری ورکانه، عباسعلی و اسمعیلی، سمیه. (1389). بررسی میزان آگاهی دانش آموزان دوره متوسطه شهر تهران از حفاظت محیط زیست. نشریه علوم و تکنولوژی محیط زیست: سال اول.
##
میرزا محمدی، محمد حسن. (1390). روش ها و فنون تدریس. تهران: انتشارات پوران پژوهش.
##
یاریاری، فریدون، کدیور، پروین و میرزاخانی، محمد. (1387). بررسی تاثیر روش تدریس یادگیری مشارکتی بر عزت نفس، مهارت های اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان دبیرستان. مجله روانشناسی دانشگاه تبریز: سال سوم شماره ده.
##
یغما، عادل. (1374). روش ها و الگو های تدریس. تهران: انتشارات مدرسه.
##
Aschenbrener, Ms. (2008 ). Analysis of creative and effective teaching behaviors of university nstructors. Columbia. Univrsity of Missouri.
##
##
Dueran, Mat D. & Peter, A . ( 2010 ) . The impact of direct and indirect experiences on the development of environmental knowledge, attitudes, and behavior. Journal of Environmental Psychology, Vol. 30, No. 4.
##
Eylon, S, Ronen, m. & Ganiel, J. ( 2006). Computer simulation as tools for teaching and learning. Journal science education technologi. pp 93-110.
##
##
Patton, W. & Mahon, M.Mc . ( 1999 ) . Systems theory and carrer development : A new Relationship .
##
Rajeckiattiudes, D.W. (1982) . Themes and advances Sunderland, Mass. Sinaverassociates.
##
Rice, G. (2006 ) . Individual values, organizational context, and self perceptions of employ creativity : Evidence from Egyption organization . Journal of Business Research . Vol. 59, No. 2.
##
Strong,A. Silver, M. & Perini,D. (2004). Teaching what matters most student and strategies for rasing students achievement , ASCD Pub. New York.