• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
آموزش پژوهی
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 3 (1396)
دوره دوره 2 (1395)
دوره دوره 1 (1394)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
محمدی, مهدی, ترک زاده, جعفر, شفیعی, لاله. (1394). رابطه بین سبک تدریس مدرسان و توسعه مهارت‌های سطوح برتر تفکر فراگیران. آموزش پژوهی, 1(2), 167-189.
مهدی محمدی; جعفر ترک زاده; لاله شفیعی. "رابطه بین سبک تدریس مدرسان و توسعه مهارت‌های سطوح برتر تفکر فراگیران". آموزش پژوهی, 1, 2, 1394, 167-189.
محمدی, مهدی, ترک زاده, جعفر, شفیعی, لاله. (1394). 'رابطه بین سبک تدریس مدرسان و توسعه مهارت‌های سطوح برتر تفکر فراگیران', آموزش پژوهی, 1(2), pp. 167-189.
محمدی, مهدی, ترک زاده, جعفر, شفیعی, لاله. رابطه بین سبک تدریس مدرسان و توسعه مهارت‌های سطوح برتر تفکر فراگیران. آموزش پژوهی, 1394; 1(2): 167-189.

رابطه بین سبک تدریس مدرسان و توسعه مهارت‌های سطوح برتر تفکر فراگیران

مقاله 8، دوره 1، شماره 2، تابستان 1394، صفحه 167-189  XML اصل مقاله (796 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
مهدی محمدی 1؛ جعفر ترک زاده1؛ لاله شفیعی2
1دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز-بخش مدیریت آموزشی
2دانشگاه شیراز
چکیده
هدف کلی، بررسی رابطه بین سبک تدریس مدرسان و توسعه مهارت های سطوح برتر تفکر فراگیران بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل 30% از مؤسسات آموزشی از کل کشور تعیین گشت. با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای ساده کلیه مدرسان و با روش نمونه گیری تصادفی ساده 5 نفر از فراگیران هر مدرس برگزیده شدند. نمونه آماری شامل 72 نفر از مدرسان و 360 نفر از فراگیران بود. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه سبک تدریس(گراشا ،ریچمن،1996) و مقیاس مهارت های سطوح برتر تفکر فراگیران(ذاکری،1392)بود. نتایج شامل: 1.بیشترین میانگین مربوط به سبک شخصی و پائین ترین مربوط به سبک تفویض کننده می باشد. 2. مهارت های سطوح برتر تفکر فراگیران در چهار بعد از حد کفایت قابل قبول بالاتر و از حد کفایت مطلوب پائین تر می باشد. 3. بین انواع سبک تدریس و مهارت های سطوح برتر تفکر رابطه معنا دار وجود دارد. 4. بیشترین قدرت تبیین مربوط به سبک تدریس تفویض کننده و پیش بینی کننده مثبت و معنا دار مهارت های سطوح برتر تفکر می باشد، و سبک تدریس متخصص پیش بینی کننده معنا دار مهارت های سطوح برتر تفکر نمی باشد.
واژگان کلیدی: سبک تدریس ، مهارت های سطوح برتر تفکر
کلیدواژه‌ها
سبک تدریس؛ مهارت های سطوح برتر تفکر؛ مؤسسات آموزشی غیر انتفاعی گردشگری؛ سبک تدریس تفویض کننده؛ سبک تدریس متخصص
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 821
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 665
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.