دانش آموخته دکتری برنامه درسی و معلم ابتدایی شهر اصفهان، ایران.
چکیده
از آنجایی که کیفیت آموزش به عنوان یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر نتایج آموزشی دیده می شود، اثربخشی برنامههای درسی در بسیاری از زمینههای سیاست ملی به کانون توجه تبدیل شده است در این راستا پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین نوآوریهای برنامههای درسی و مهارت فراشناختی در معلمان دوره ابتداییانجام شد. روش تحقیق مورد استفاده در این نوع پژوهش از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل 1969 نفر از معلمان ناحیههای 1، 3 و 4 اصفهان بود که تعداد 170 به عنوان نمونه مورد مطالعه از طریق فرمول حجم مورگان و به صورت نمونهگیری متناسب با حجم انتخاب شدهاند. دادههای پژوهش از طریق پرسشنامه گردآوری گردید. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته نوآوری برنامه درسی با 33 گویه و پرسشنامه مهارتهای فراشناختی (1994) و همچنین برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا، و برای برآورد پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرانباخ استفاده شد. یافتههای پژوهش بر این امر دلالت داشت که بین نوآوریهای برنامههای درسی با مهارت فراشناختی(دانش و تنظیم شناختی) و ابعاد آن در بین معلمان دوره ابتدایی رابطه معنیدار وجود دارد. میزان مهارت فراشناختی معلمان بالاتر از سطح متوسط بود.
موسوی, ستاره. (1399). بررسی ارتباط بین میزان کاربست نوآوریهای برنامه درسی با مهارتهای فراشناختی در معلمان دوره ابتدایی. آموزش پژوهی, 6(23), 67-80.
MLA
ستاره موسوی. "بررسی ارتباط بین میزان کاربست نوآوریهای برنامه درسی با مهارتهای فراشناختی در معلمان دوره ابتدایی", آموزش پژوهی, 6, 23, 1399, 67-80.
HARVARD
موسوی, ستاره. (1399). 'بررسی ارتباط بین میزان کاربست نوآوریهای برنامه درسی با مهارتهای فراشناختی در معلمان دوره ابتدایی', آموزش پژوهی, 6(23), pp. 67-80.
VANCOUVER
موسوی, ستاره. بررسی ارتباط بین میزان کاربست نوآوریهای برنامه درسی با مهارتهای فراشناختی در معلمان دوره ابتدایی. آموزش پژوهی, 1399; 6(23): 67-80.