حیطه موضوعی نشریه دربرگیرنده مقالاتی در زمینه های مختلف بهبود آموزش در نظام آموزشی(بویژه آموزش و پرورش و تربیت معلم) و همچنین تسهیل فرایند یاددهی- یادگیری است، بنابراین مقاله هایی که صرفاً در این زمینه باشند از انواع رشته های تخصصی مرتبط پذیرش و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
محورهای اصلی موضوعات قابل بررسی:
1. موضوعات مربوط به آموزش و یادگیری؛ از جمله: روشهای تدریس، الگوهای یاددهی- یادگیری، عوامل موثر در فرایند یاددهی- یادگیری، نقش عوامل انگیزشی در آموزش و یادگیری، مباحث شناخت و فراشناخت و روشهای شناختی در کلیهی سطوح آموزش.
2. موضوعاتی که در حوزهی آموزش و یادگیری افراد خاص(معلول، عقبماندگان ذهنی، مشکلات رفتاری و یادگیری، سالمند، تیزهوش و ...) باشد و بتواند در جهت بهبود امر آموزش و یادگیری آنان استفاده شود.
3. موضوعاتی که مربوط به مشاورههای آموزشی و مدرسهای باشد .
4. موضوعاتی که به نقد و ارزیابی مکتب های آموزشی، تربیتی و روانشناسی بپردازد.
5. مطالعاتی که با تفکر انتقادی و تفکر خلاق در آموزش و یادگیری در ارتباط باشد.
6. مطالعاتی که با استناد به مبانی تعلیم و تربیت اسلامی انجام شوند.
7. مقالات علمی انجام شده در حوزه یادگیری مجازی و یادگیری الکترونیکی.
8. مقالات مربوط به " درس پژوهی( اقدام پژوهی، کنش پژوهی و روایت پژوهی)".
9. موضوعاتی از قبیل آموزش و یادگیری در حیطههای نظری و عملی در حوزههای علوم انسانی و علوم پایه که نتایج آنها در بهبود وضع آموزش و یادگیری فراگیران موثر تشخیص داده شود و به بهبود وضعیت آموزش و یادگیری فراگیران چه در سطح انفرادی و چه در سطح گروهی بیانجامد.