آلموند، برندا(1386).«اخلاق کاربردی»، فصلنامه راهبرد یاس، ترجمه: حاجی حیدی، حامد، شماره9، صفحه 214.
##
اسلامی، محمدتقی(1389).« نقش اخلاق کاربردی در توجه به فلسفه اخلاق»، مجله معرفت اخلاقی، سال1، شماره 2، صفحه 45.
##
امینی، محمد، رحیمی، حمید، صمدیان، زهره(1392).«تحلیل و ارزیابی موانع اثربخشی دروس معارف اسلامی (مطالعه موردی دانشگاه علوم پزشکی کاشان)»، نشریه توسعه آموزش در علوم پزشکی، شماره 10.
##
چهری، محمد اسماعیل، سوری لکی، ابوذر، عبادی، عباس، محمودی، حسین، سپهوند، محمد جعفر(1393). « مقایسه نگرش دانشجویان نیمسال اول و هشتم نسبت به رشته پرستاری». نشریه پرستاری ایران، دوره 27،شماره 89، صفحه 66.
##
حسینی، سید هادی (1379) تفاوتهای بیولوژیک: زن و مرد (بدن، روان و هوش)، مجله کتاب نقد، شماره 17، صفحه 220 تا 259.
##
حلیمی جلودار، حبیبالله (1394). «بررسی دیدگاه دانشجویان دربارة شیوة آموزش دروس معارف اسلامی با تأکید بر خصایص جمعیتشناختی آنان (نمونة موردی: دانشجویان دانشگاه مازندران)»، پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. شماره 37، صفحه 117.
##
خنیفر، حسین، بردبار، حامد، فروغی قمی، فریبا(1390).«تبیین مولفههای اخلاقی و فرهنگی در پژوهش»، مجله معرفت اخلاقی، سال 2، شماره2،صفحه 85.
##
رفیعی، علی (1382). نقش معلم، جزوه علوم تربیتی، تهران، انتشارات دانشگاه آزاد.
##
سلیمی، جمال، بلندهمتان، کیوان، عبدی، آرش(1395). «ابعاد تصویر دانشگاهی؛ مطالعه نگرش و تصورات دانشجویان». فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، دوره 22، شماره 4، صفحه 92.
##
شریفی، احمدحسین(1390).«چیستی اخلاق کاربردی»، مجله معرفت اخلاقی، سال2، شماره3، صفحه 83.
##
شعاع کاظمی، مهرانگیز؛ جعفری هرندی، مرضیه.(1388). «بررسی مقایسهای نگرش دانشجویان مجرد و متاهل نسبت به ازدواج از دیدگاه واقعیت درمانی گلاسر». فصلنامه پژوهش اجتماعی، سال دوم، شماره چهارم، صفحه 122.
##
غفاری، محتشم، نصیری اصفهانی، ساناز، رخشنده رو، سکینه، شریفی راد، غلامرضا(1391).«ا خلاق در آموزش بهداشت: آیا آموزشدهندگان بهداشت با آن آشنا هستند؟»، مجله تحقیقات نظام سلامت، سال 9، شماره 1، صفحه 13.
##
فتاح پور مرندی، مرتضی، کاشف، سیدمحمد، سیدعامری، میرحسن(1392).«بررسی تاثیر آموزشهای اخلاقی بر تصمیمگیری اخلاقی مربیان ورزشی»، مجله معرفت اخلاقی، سال 4، شماره2، صفحه55.
##
فرامرز قراملکی، احد، ابولحسنی نیارکی، فرشته(1390). «اخلاق کاربردی در ایران و اسلام»، مجله ماه دین، شماره 166، صفحه 37.
##
فیروزی، رضا(1394).« آسیبشناسی دروس و جایگاه استادان معارف اسلامی با توجه به دیدگاههای دانشجویان علوم پزشکی ارومیه در دورههای دکترای حرفهای»، فصلنامه مطالعات معرفتی، سال 19، شماره 2، صفحه 151.
##
قاسمی، فرشید، قلتاش، عباس، خدایار، نصراله(1392).«بررسی میزان توجه به مولفههای تربیت اخلاقی در کتابهای درسی (مطالعات اجتماعی، فارسی و هدیههای آسمانی) پایه ششم دوره ابتدایی»، مجموعه مقالات همایش ملی تغییر در برنامه درسی دورههای آموزش و پرورش، صفحه 154.
##
لیاقت دار، محمدجواد، شانظری، جعفر، مسلمی، معصومه(1387).« بررسی میزان رضایت دانشجویان از دروس عمومی معارف اسلامی در شهر کرمان»، پژوهشنامه انقلاب اسلامی، سال 7، شماره 14، صفحه 1.
##
موسوی، ساقی؛ خوشرنگ، حسین؛ فاطمی، ساغر(1393). اخلاق و قانون در قلمرو علوم پزشکی، رشت، انتشارات شاهد نیک.
##
وجدانی، فاطمه، ایمانی، محسن، اکبریان، رضا، صادق زاده قمصری، علیرضا(1392).« ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)»، مجله پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، سال 21، شماره 18، صفحه11.
##
یوسفی لویه، وحید(1386).«تأثیر آموزش دروس معارف اسلامی بر نگرش دینی دانشجویان». دوفصلنامه تربیت اسلامی سال سوم، شماره 5، صفحه 174.