1
استادیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران.
2
دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات برنامه درسی، دانشگاه آزاد اسلامی، شهرکرد، ایران.
چکیده
هدف این پژوهش، کاوشی در برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی فرهنگیان بودهاست. پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی و پیمایشی(پرسشنامه و مصاحبه) بوده است. جامعهآماری بخش پرسشنامهای پژوهش شامل تمامی فرهنگیان مدیران، معاونان آموزشی و پرورشی، معلمان و سایر کارکنان اداره کل و مناطق/نواحی 17 گانه آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری بوده که از روش نمونه-گیری طبقهای 407 نفر از آنها انتخاب شدند. جامعهآماری بخش مصاحبه شامل تمامی مسئولان و کارشناسان آموزش نیروی انسانی و فناوری ادارههای آموزش و پرورش استان بوده که به روش نمونهگیری هدفمند، همه آنها به عنوان نمونه آماری محسوب شده و با آنان به صورت هدایت کلیات مصاحبه شده است(30 نفر). روایی پرسشنامه را کارشناسان تاًیید نموده و پایایی آن حدود 96/ محاسبه شد. پایایی مصاحبهها از روش بررسی همکار، بررسی اعضا و سهسوسازی تاًمین گشت. در مجموع طبق نتایج این پژوهش، آزمونهای مجازی ضمن خدمت الکترونیکی استان از وضعیت چندان مناسبی در زمینههای مورد بررسی برخوردار نبودهاند و برای رسیدن این آزمونها به وضعیت مناسب تلاشهای زیادی لازم است که از طرف افراد و گروههای مختلف صورت پذیرد.
نیکخواه, محمد, & قنبری, مهدی. (1400). جستاری در برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی فرهنگیان در استان چهارمحال و بختیاری. آموزش پژوهی, 7(25), 23-48.
MLA
محمد نیکخواه; مهدی قنبری. "جستاری در برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی فرهنگیان در استان چهارمحال و بختیاری", آموزش پژوهی, 7, 25, 1400, 23-48.
HARVARD
نیکخواه, محمد, قنبری, مهدی. (1400). 'جستاری در برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی فرهنگیان در استان چهارمحال و بختیاری', آموزش پژوهی, 7(25), pp. 23-48.
VANCOUVER
نیکخواه, محمد, قنبری, مهدی. جستاری در برگزاری دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی فرهنگیان در استان چهارمحال و بختیاری. آموزش پژوهی, 1400; 7(25): 23-48.