بی انگیزشی یا فاقد انگیزش بودن نیز اشاره به افرادی دارد که هیچ گونه انگیزه ای- خشنودی و ارزشمندی دورنی یا مشوق های بیرونی- برای فعالیت های خود دریافت نمی کنند و در نتیجه از انجام آنها اجتناب می کنند. شرایط سخت آموزش در دوره کرونا دانش آموزان را نسبت به یادگیری بی انگیزه کرده بود.لذا پژوهشی با هدف آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر بی انگیزگی دانش آموز نسبت به مدرسه انجام شد. روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی و مطالعه بر روی دانشآموز مقطع ابتدایی منطقه اشترینان در سال تحصیلی1400-99 بود. در مورد بی انگیزگی که مشکل آن دانشآموز بود اطلاعاتی از طریق مشاهدات،مصاحبه و پرسشنامه جمعآوری گردید.؛ یکی از اصلیترین راهحلها فناوریهای نوین آموزشی و یادگیری سیار بود که در مورد او انجام گرفت. اطلاعات بهدستآمده با استفاده از شیوه ی توصیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و رابطه بین یادگیری سیار و انگیزه تایید شد. آنگونه که نتایج این پژوهش نشان داد یادگیری سیار که از طریق فناوریهای نوین انجامشده است تاثیر بسزایی در شکل گیری انگیزه داشته و میتواند بی انگیزگی دانش آموز از مدرسه را کاهش دهد.
شیبانی فر, رضا. (1400). آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر بی انگیزگی ناشی از دوره کرونا (چگونه سامان را به یادگیری علاقه مند کردم). آموزش پژوهی, 7(26), 77-92.
MLA
رضا شیبانی فر. "آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر بی انگیزگی ناشی از دوره کرونا (چگونه سامان را به یادگیری علاقه مند کردم)", آموزش پژوهی, 7, 26, 1400, 77-92.
HARVARD
شیبانی فر, رضا. (1400). 'آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر بی انگیزگی ناشی از دوره کرونا (چگونه سامان را به یادگیری علاقه مند کردم)', آموزش پژوهی, 7(26), pp. 77-92.
VANCOUVER
شیبانی فر, رضا. آموزش به شیوه یادگیری سیار و تاثیر آن بر بی انگیزگی ناشی از دوره کرونا (چگونه سامان را به یادگیری علاقه مند کردم). آموزش پژوهی, 1400; 7(26): 77-92.