روش مورد استفاده در این پژوهش، تحلیل محتوا است. جامعه آماری پژوهش، کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی سال ۱۳۹4 بود، واحد مطالعه، درس های مندرج در کتاب ذکرشده است. واحد تجزیه و تحلیل، متن، فعالیتها و تصویر است که برمبنای هوش های چندگانه و مقولههای فعال کتاب مشخص شده است. نتایج به دست آمده در ابعاد هوش چندگانه نشان میدهد که محتوای کتاب کارو فناوری ششم ابتدایی بیشتر به هوش دیداری با (36/40) درصد و کمتر به هوش موسیقیایی میپردازد. در بخش تحلیل، برمبنای فعال و غیرفعال بودن کتاب، ضریب درگیری متن 036/0 است که نشان میدهد متن کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی به شیوه فعالی نوشته نشده است. ضریب درگیری تصاویر نیز 22/0 تعیین شد که نشان داد تصاویر کتاب، دانشآموز را درگیر در یادگیری نمیکند. همچنین در بخش تحلیل شاخص فعالیت محور بودن کتاب، ضریب درگیری 9/0 تعیین شد که نشان میدهد کتاب، فعالیت محور است.
خسروی, مهوش, مصلح امیردهی, هادی, & زمانی, بی بی عشرت. (1394). تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه ی هوشهای چندگانه گاردنر و میزان فعال بودن. آموزش پژوهی, 1(3), 36-56.
MLA
مهوش خسروی; هادی مصلح امیردهی; بی بی عشرت زمانی. "تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه ی هوشهای چندگانه گاردنر و میزان فعال بودن", آموزش پژوهی, 1, 3, 1394, 36-56.
HARVARD
خسروی, مهوش, مصلح امیردهی, هادی, زمانی, بی بی عشرت. (1394). 'تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه ی هوشهای چندگانه گاردنر و میزان فعال بودن', آموزش پژوهی, 1(3), pp. 36-56.
VANCOUVER
خسروی, مهوش, مصلح امیردهی, هادی, زمانی, بی بی عشرت. تحلیل محتوای کتاب کار و فناوری پایه ششم ابتدایی بر اساس مؤلفه ی هوشهای چندگانه گاردنر و میزان فعال بودن. آموزش پژوهی, 1394; 1(3): 36-56.