1
استاد گروه علوم اجتماعی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه کاشان، ایران.
2
دانشجوی دکتری بررسی مسائل اجتماعی ایران، دانشگاه کاشان، ایران
چکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی مدارس در دوران شیوع ویروس کرونا با استفاده از ترکیب یافته ها و نتایج پژوهش های منتشر شده با روش تحلیل کیفی فراترکیب است. بر این اساس، پس از بررسی مقالات متعدد از پایگاه های علمی مختلف داخلی و بر اساس معیارهای ده گانه، از میان188پژوهش در این حوزه، 17 مقاله به عنوان منابع نهایی جهت بررسی،تحلیل،تفسیر و طبقه بندی انتخاب گردید. بر پایه نتایج پژوهش حاضر که حاصل بررسی تمامی مقالات منتخب است، در مجموع 126 کد استخراج گردید که در ۶ مولفه و ۳ سطح تعیین و 47 کد به عنوان فرصت و 79 کد آن به عنوان چالش معین شد. یافته های حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که از میان مولفه های موجود به جز مولفه بهره وری که میزان فرصت های آن نزدیک به دو برابر چالش هایش بوده و مولفه سازمانی که فرصت ها و چالش هایش با یکدیگر کاملا برابر است در میان سایر مولفه ها، چالش ها از 1.5 تا بیش از 3 برابر بیشتر از فرصت های موجود در آن مولفه در میان منابع مختلف بوده است.
نیازی, محسن, & صنعتکار, احسان. (1401). شناسایی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی مدارس در دوران کرونا:یک مطالعه کیفی بر اساس مدل فراترکیب. آموزش پژوهی, 8(31), 78-102.
MLA
محسن نیازی; احسان صنعتکار. "شناسایی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی مدارس در دوران کرونا:یک مطالعه کیفی بر اساس مدل فراترکیب", آموزش پژوهی, 8, 31, 1401, 78-102.
HARVARD
نیازی, محسن, صنعتکار, احسان. (1401). 'شناسایی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی مدارس در دوران کرونا:یک مطالعه کیفی بر اساس مدل فراترکیب', آموزش پژوهی, 8(31), pp. 78-102.
VANCOUVER
نیازی, محسن, صنعتکار, احسان. شناسایی فرصت ها و چالش های آموزش مجازی مدارس در دوران کرونا:یک مطالعه کیفی بر اساس مدل فراترکیب. آموزش پژوهی, 1401; 8(31): 78-102.