1
دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز، تبریز،ایران
2
دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه تبریز، تبریز ، ایران.
3
استادیار دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران.
چکیده
پژوهش حاضر در جهت تبیین تفاوت میانگین نمره اعتماد فناورانه دانشآموزان و سطح دانش و مهارت TPACK معلمان مدارس متوسطه دوره اول شهر اردبیل اجرا شده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری دادهها، کمی و به لحاظ ماهیت پژوهش توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه معلمان و دانشآموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل بود. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه که یکی برگرفته از پرسشنامه TPACK و دیگری برگرفته از پرسشنامه اعتماد فناورانه استفاده شد. در بررسی و تحلیل فرضیههای پژوهش از تحلیل واریانس تکمتغیره برای بیان تفاوت میانگین نمره اعتماد فناورانه دانشآموزان و سطح دانش و مهارت TPACK معلمان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل فرضیه پژوهشی بعد از ترکیب متغیر نوع مدرسه با دانش و مهارت TPACK از تحلیل واریانس تکمتغیری استفاده شده است. در رابطه با فرضیه بیان تفاوت میانگین نمره اعتماد فناورانه دانشآموزان با اینکه تعامل بین مدرسه و دانش تربیتی، مدرسه و دانش محتوای تربیتی با اعتماد فناورانه دانشآموزان رابطه معنیداری دارد. اما در سایر مولفهها رابطه معنیدار آماری مشاهده نگردید. از این پژوهش میتوان نتیجه گرفت میتوان با افزایش سطح دانش و مهارت TPACK معلمان به بهبود وضعیت اعتماد فناورانه دانشآموزان کمک کرد.
خروشی, محمود, محمودی, فیروز, & طهماسب زاده شیخلار, داود. (1401). مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اعتماد فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل. آموزش پژوهی, 8(32), 1-12.
MLA
محمود خروشی; فیروز محمودی; داود طهماسب زاده شیخلار. "مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اعتماد فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل", آموزش پژوهی, 8, 32, 1401, 1-12.
HARVARD
خروشی, محمود, محمودی, فیروز, طهماسب زاده شیخلار, داود. (1401). 'مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اعتماد فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل', آموزش پژوهی, 8(32), pp. 1-12.
VANCOUVER
خروشی, محمود, محمودی, فیروز, طهماسب زاده شیخلار, داود. مقایسه TPACK معلمان مدارس هوشمند و عادی و ارتباط آن با اعتماد فناورانه دانش آموزان متوسطه دوره اول شهر اردبیل. آموزش پژوهی, 1401; 8(32): 1-12.