1
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران.
2
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، دانشگاه بیرجند، بیرجند، ایران
چکیده
مقاله ی حاضر با هدف بررسی تعاملات حاکم بین والدین و معلم در فضای شبکه شاد به عنوان فضای رسمی در آموزش مجازی، پرداخته است. این پژوهش با بهره گیری از شیوه مردم نگاری مجازی 10 گروه درسی شبکه شاد در پایه اول و دوم ابتدایی را از منظر بررسی گونه شناسی تعاملات مجازی بین والدین و معلم در طول مدت تقریبی شش ماه مطالعه کرده است. در خلال کار میدانی با معلمین این ده کلاس در فواصل مختلف مصاحبه های آفلاین و آنلاین به عمل آمده است. پس از جمع آوری داده ها از دو شیوه مشاهده و مصاحبه نیمه ساختار یافته، در نرم افزار maxQda مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که تعاملات مجازی والدین و معلمان در دو گونه تعاملات درسی و غیر درسی بوده که تعاملات غیردرسی نسبت به سالیان گذشته افزایش داشته است. مصاحبه با معلمین این کلاس ها نشان داد که آن ها علارغم مکمل دانستن تعاملات مجازی و حضوری، به برقراری تعاملات حضوری با والدین نسبت به تعاملات مجازی رغبت بیشتری دارند.
اکبری بورنگ, محمد, سورگی, فائزه, رستمی نژاد, محمد علی, & پورشافعی, هادی. (1401). بررسی تعاملات حاکم بین والدین و معلم در فضای شبکه شاد: قوم نگاری مجازی. آموزش پژوهی, 8(32), 50-74.
MLA
محمد اکبری بورنگ; فائزه سورگی; محمد علی رستمی نژاد; هادی پورشافعی. "بررسی تعاملات حاکم بین والدین و معلم در فضای شبکه شاد: قوم نگاری مجازی", آموزش پژوهی, 8, 32, 1401, 50-74.
HARVARD
اکبری بورنگ, محمد, سورگی, فائزه, رستمی نژاد, محمد علی, پورشافعی, هادی. (1401). 'بررسی تعاملات حاکم بین والدین و معلم در فضای شبکه شاد: قوم نگاری مجازی', آموزش پژوهی, 8(32), pp. 50-74.
VANCOUVER
اکبری بورنگ, محمد, سورگی, فائزه, رستمی نژاد, محمد علی, پورشافعی, هادی. بررسی تعاملات حاکم بین والدین و معلم در فضای شبکه شاد: قوم نگاری مجازی. آموزش پژوهی, 1401; 8(32): 50-74.