1
دانشکده علوم تربیتی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
2
استادیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، واحد خوراسگان، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
چکیده
پژوهش حاضر به تعیین تاثیر استراتژیهای یاددهی-یادگیری مغزمحور بر شایستگی اجتماعی دانشآموزان پایه اول پرداخته است. روش تحقیق طرح نیمه تجربی با پیشآزمون پسآزمون و گروه کنترل و شاهد بوده است. جامعه آماری این تحقیق دانشآموزان پایه اول ابتدایی شهر اصفهان بودند. فرایند مداخله در این تحقیق، بر اساس 18 استراتژی آموزش یاددهی-یادگیری مغز محور بر اساس استراتژیهای یاددهی-یادگیری مغز محور دانشگاه فلوریدا در سال 2016 تنظیم شده بود. برای جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه شایستگی اجتماعی کوهن و رسمن (1972) با 44 سوال استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و روشهای آمار استنباطی (آزمونهای تحلیل کوواریانس آنکووا) به وسیله نرمافزار SPSS استفاده شد. نتایج نشان داد که استراتژیهای یاددهی- یادگیری مغزمحور بر شایستگیهای اجتماعی دانشآموزان تاثیر معناداری دارد (01/0P<). استراتژیهای یاددهی-یادگیری مغزمحور بر شایستگیهای اجتماعی دانشآموزان بر اساس تحصیلات پدر و مادر، شاغل بودن یا نبودن مادر و طبقه اقتصادی خانواده تاثیر معناداری ندارد (05/0P<).
زارع, مرجان, & براتعلی, مریم. (1401). تاثیر استراتژی های یاددهی-یادگیری مغز محور بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان پایه اول دبستان شهر اصفهان. آموزش پژوهی, 8(32), 75-84.
MLA
مرجان زارع; مریم براتعلی. "تاثیر استراتژی های یاددهی-یادگیری مغز محور بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان پایه اول دبستان شهر اصفهان", آموزش پژوهی, 8, 32, 1401, 75-84.
HARVARD
زارع, مرجان, براتعلی, مریم. (1401). 'تاثیر استراتژی های یاددهی-یادگیری مغز محور بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان پایه اول دبستان شهر اصفهان', آموزش پژوهی, 8(32), pp. 75-84.
VANCOUVER
زارع, مرجان, براتعلی, مریم. تاثیر استراتژی های یاددهی-یادگیری مغز محور بر شایستگی اجتماعی دانش آموزان پایه اول دبستان شهر اصفهان. آموزش پژوهی, 1401; 8(32): 75-84.