1
دانشجوی کارشناسی ارشد، رشته مطالعات فرهنگی، دانشگاه علامه طباطبایی،تهران، ایران.
2
دبیر آموزش و پرورش، تهران، ایران.
چکیده
به دلیل محدودیتهای کرونایی، گذراندن کارورزی توسط دانشجومعلمان در بستر مجازی چالشهایی به همراه داشت، که یکی از مهمترین این آسیبها، اشکال در نحوۀ برقراری ارتباط دانشجومعلمان میباشد. پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالشهای تعاملاتی کارورزی مجازی دانشگاه فرهنگیان در دوران کرونا انجام گردید. روش پژوهش در بعد کیفی بهصورت پدیدارشناسی و در بعد کمی نیز از نوع توصیفی و با روش پیمایشی میباشد. بخش کیفی از طریق با اساتید و دانشجومعلمان اجرا گردید . با استفاده از نرمافزار آماری Spss 25 پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ برابر با 965/0 محاسبه گردید. در بخش کمی جامعة آماری پژوهش شامل کلیه دانشجومعلمان پردیسها و مراکز دانشگاه فرهنگیان است که در حال گذراندن واحد کارورزی طی سال تحصیلی 1400-1401 میباشند تعداد280 دانشجو با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند. یافتهها حاکی است که از دیدگاه دانشجومعلمان، چالشهای ارتباطی کارورزی مجازی به ترتیب اهمیت عبارتند از : ارتباط دانشجومعلمان با استاد راهنما با میانگین 48/10، ارتباط دانشجومعلمان با معلم راهنما با 2/9، ارتباط دانشجومعلمان با دانشآموزان کلاس با 72/8، ارتباط دانشجومعلمان با کادر مدرسه با 86/6 و ارتباط دانشجومعلمان با والدین دانشآموزان با 84/6.
کریمی, علیرضا, & عبدی لیفکوئی, عاطفه. (1401). چالشهای ارتباطی کارورزی مجازی دانشگاه فرهنگیان در دوران همهگیری کووید 19 (مطالعهی آمیخته). آموزش پژوهی, 8(32), 108-119.
MLA
علیرضا کریمی; عاطفه عبدی لیفکوئی. "چالشهای ارتباطی کارورزی مجازی دانشگاه فرهنگیان در دوران همهگیری کووید 19 (مطالعهی آمیخته)", آموزش پژوهی, 8, 32, 1401, 108-119.
HARVARD
کریمی, علیرضا, عبدی لیفکوئی, عاطفه. (1401). 'چالشهای ارتباطی کارورزی مجازی دانشگاه فرهنگیان در دوران همهگیری کووید 19 (مطالعهی آمیخته)', آموزش پژوهی, 8(32), pp. 108-119.
VANCOUVER
کریمی, علیرضا, عبدی لیفکوئی, عاطفه. چالشهای ارتباطی کارورزی مجازی دانشگاه فرهنگیان در دوران همهگیری کووید 19 (مطالعهی آمیخته). آموزش پژوهی, 1401; 8(32): 108-119.