گروه آموزش ریاضی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران.
چکیده
این مقاله به بررسی تاثیر استفاده از نرم افزار جئوجبرا بر انگیزه یادگیری دانشجو-معلمان در درس ریاضی عمومی ۲ از طریق آموزش الکترونیکی و همچنین دلایل تاثیر احتمالی، مزایا و چالش های آن می پردازد. نمونه استفاده شده در این پژوهش شامل ۳۶ دانشجو-معلم رشته آموزش ریاضی دانشگاه فرهنگیان اصفهان است. در این پژوهش گردآوری اطلاعات با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته و همچنین پنج پرسش باز پاسخ انجام شد. روایی پرسشنامه توسط متخصصین مربوطه بررسی شد و ضریب آلفای کرونباخ برابر با ۹۱/۰ که نشاندهنده پایایی بالای سوالهای پرسشنامه است به دست آمد. به منظور بررسی نرمال بودن دادهها از آزمون کولموگروف اسمیرنف استفاده شد و مقدار سطح معناداری با استفاده از نرم افزار SPSS، ۱۰۹/۰ به دست آمد که نشان دهنده این است که داده های نمونه از یک جامعه نرمال استخراج شدهاند. برای تجزیه و تحلیل داده های کمی از آزمون t تک نمونهای و برای داده های کیفی از روش کدگذاری استفاده شد. نتایج این پژوهش بیانگر آن است که استفاده از نرم افزار جئوجبرا در افزایش انگیزه دانشجو معلمان نقش داشته است. بر اساس یافته های این تحقیق مهم ترین دلایل افزایش انگیزه دانشجو معلمان کمک به یادگیری مفاهیم و ایجاد تنوع در کلاس هستند.
ابراهیم زاده, آسیه, & کاشفی, حمید رضا. (1402). تاثیر نرم افزار جئوجبرا بر انگیزه دانشجو-معلمان در یادگیری درس ریاضی عمومی ۲ از طریق آموزش الکترونیکی. آموزش پژوهی, 9(33), 1-12.
MLA
آسیه ابراهیم زاده; حمید رضا کاشفی. "تاثیر نرم افزار جئوجبرا بر انگیزه دانشجو-معلمان در یادگیری درس ریاضی عمومی ۲ از طریق آموزش الکترونیکی", آموزش پژوهی, 9, 33, 1402, 1-12.
HARVARD
ابراهیم زاده, آسیه, کاشفی, حمید رضا. (1402). 'تاثیر نرم افزار جئوجبرا بر انگیزه دانشجو-معلمان در یادگیری درس ریاضی عمومی ۲ از طریق آموزش الکترونیکی', آموزش پژوهی, 9(33), pp. 1-12.
VANCOUVER
ابراهیم زاده, آسیه, کاشفی, حمید رضا. تاثیر نرم افزار جئوجبرا بر انگیزه دانشجو-معلمان در یادگیری درس ریاضی عمومی ۲ از طریق آموزش الکترونیکی. آموزش پژوهی, 1402; 9(33): 1-12.