1
کارشناسی ارشد روانشناسی کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، ارومیه، ایران.
2
گروه آموزش علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران.
چکیده
هدف پژوهش حاضر احصا و تبیین چالش ها و مشکلات آموزشی- یادگیری مدارس در ایام شیوع ویروس کرونا و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها بود.روش پژوهش حاضر با رویکرد کیفی، و به روش نظریه زمینه ای انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه معلمان (آموزگاران و دبیران) اداره آموزش و پرورش منطقه نازلو شهرستان ارومیه بود.روش نمونه گیری پژوهش حاضر غیرتصادفی هدفمند بود که 25 نفر از معلمان (آموزگاران و دبیران) به عنوان نمونه آماری انتخاب گردیدند. در پژوهش حاضر از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته برای بدست آوردن داده ها استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد: مهم ترین چالش ها و مشکلات مدارس (در بعد تدریس و مدیریت کلاس) شامل: نبود امکانات فضای مجازی ، ناآشنایی معلمان با فضای مجازی و امکانات آن، نبود انگیزه کافی در دانش آموزان، مشکلات مربوط به پایه اول، عدم مشاهده رفتار دانش آموزان درموقعیت واقعی، نبود نشاط در کلاس های مجازی، عدم اعتماد به نفس در دانش آموزان، مشکل تدریس دروس عملی مانند آزمایش و هنر، نبود فعالیت گروهی بین دانش آموزان، فعالیت نداشتن برخی از دانش آموزان در برنامه شاد می باشند.
یوسف زاده, باقر, درویشی, زین العابدین, اشرفی سلیم کندی, فرشید, & عباسی, ایمان. (1402). احصا و تبیین چالش ها و مشکلات آموزشی- یادگیری مدارس شهرستان ارومیه در ایام کرونا و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها. آموزش پژوهی, 9(33), 25-35.
MLA
باقر یوسف زاده; زین العابدین درویشی; فرشید اشرفی سلیم کندی; ایمان عباسی. "احصا و تبیین چالش ها و مشکلات آموزشی- یادگیری مدارس شهرستان ارومیه در ایام کرونا و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها", آموزش پژوهی, 9, 33, 1402, 25-35.
HARVARD
یوسف زاده, باقر, درویشی, زین العابدین, اشرفی سلیم کندی, فرشید, عباسی, ایمان. (1402). 'احصا و تبیین چالش ها و مشکلات آموزشی- یادگیری مدارس شهرستان ارومیه در ایام کرونا و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها', آموزش پژوهی, 9(33), pp. 25-35.
VANCOUVER
یوسف زاده, باقر, درویشی, زین العابدین, اشرفی سلیم کندی, فرشید, عباسی, ایمان. احصا و تبیین چالش ها و مشکلات آموزشی- یادگیری مدارس شهرستان ارومیه در ایام کرونا و ارائه راهکارهایی برای رفع آنها. آموزش پژوهی, 1402; 9(33): 25-35.