1
گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، صندوق پستی889-14665، تهران، ایران.
2
دکتری برنامه ریزی درسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران، ایران.
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی نگرشها، چالشها و مشوقهای یادگیری الکترونیکی در هوشمندسازی مدارس از دیدگاه دبیران متوسطه اول است. جامعه آماری در این مطالعه کلیه فرهنگیان شاغل در متوسطه اول(آزمایشی، رسمی و پیمانی) استان خراسان رضوی در سال 1399 تعداد 13062 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان و کرجسی 374 نفر تعیین شد و با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای 186 مرد و 188 زن انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته است، که روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر جمعی از متخصصان و کارشناسان دورههای آموزش مجازی به دست آمده و پایایی پرسشنامه (آلفای کرونباخ) 88/0 محاسبه شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها در بخش آمار استنباطی از t تک نمونهای استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که نگرش دبیران نسبت به یادگیری الکترونیکی در بهبود هوشمندسازی مدارس مثبت است. در نتیجه سیاستگزاران و مسئولین آموزش و پرورش با توجه به نگرش مثبت دبیران نسبت به بهره گیری از یادگیری الکترونیکی در بهبود هوشمندسازی مدارس جا دارد که توجه وافری به حذف چالشهای یادگیری الکترونیکی و همچنین بسترسازی مشوقهای اثربخش داشته باشند.
ملکی پور, احمد, زارع صفت, صادق, & معمرحور, جمال. (1402). بررسی نگرشها، چالشها و مشوقهای یادگیری الکترونیکی در هوشمندسازی مدارس. آموزش پژوهی, 9(33), 62-71.
MLA
احمد ملکی پور; صادق زارع صفت; جمال معمرحور. "بررسی نگرشها، چالشها و مشوقهای یادگیری الکترونیکی در هوشمندسازی مدارس", آموزش پژوهی, 9, 33, 1402, 62-71.
HARVARD
ملکی پور, احمد, زارع صفت, صادق, معمرحور, جمال. (1402). 'بررسی نگرشها، چالشها و مشوقهای یادگیری الکترونیکی در هوشمندسازی مدارس', آموزش پژوهی, 9(33), pp. 62-71.
VANCOUVER
ملکی پور, احمد, زارع صفت, صادق, معمرحور, جمال. بررسی نگرشها، چالشها و مشوقهای یادگیری الکترونیکی در هوشمندسازی مدارس. آموزش پژوهی, 1402; 9(33): 62-71.