1
استادیارگروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
2
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده
چکیده: هدف این پژوهش تبیین اثربخشی آموزش مبتنی بر روشCORE بر درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علوم تجربی است. روش پژوهش، شبهآزمایشی با طرح پیشآزمون - پسآزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل تمامی دانشآموزان پسر پایه ششم مقطع ابتدایی شهرستان رومشکان بود. از میان جامعه آماری تعداد 30 دانشآموز به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) گمارش شدند. گروه آزمایش تحت آموزش کور در طی 8 جلسه 45 دقیقهای قرار گرفتند. بهمنظور جمعآوری دادهها از پرسشنامة درگیری تحصیلی ریو (2013) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از تحلیل کوواریانس یک متغیری ANCOVA استفاده شد. نتایج نشان داد که آموزش مبتنی بر روش کور بر افزایش درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علومتجربی تأثیر معناداری دارد. لذا علاوه بر روشهای آموزشی رایج میتوان برای پیشرفت یادگیری و علاقهمند کردن فراگیران به تحصیل از روش کور استفاده کرد.
واژههای کلیدی آموزش، روش CORE ، درگیری تحصیلی، علومتجربی
دارابی عمارتی, عابدین, & نظری, سجاد. (1403). اثربخشی آموزش مبتنی بر روش CORE بر درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علومتجربی. آموزش پژوهی, 10(38), 1-11.
MLA
عابدین دارابی عمارتی; سجاد نظری. "اثربخشی آموزش مبتنی بر روش CORE بر درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علومتجربی", آموزش پژوهی, 10, 38, 1403, 1-11.
HARVARD
دارابی عمارتی, عابدین, نظری, سجاد. (1403). 'اثربخشی آموزش مبتنی بر روش CORE بر درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علومتجربی', آموزش پژوهی, 10(38), pp. 1-11.
VANCOUVER
دارابی عمارتی, عابدین, نظری, سجاد. اثربخشی آموزش مبتنی بر روش CORE بر درگیری تحصیلی دانشآموزان در درس علومتجربی. آموزش پژوهی, 1403; 10(38): 1-11.