1
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشگاه محقق اردبیلی، ایران.
2
دانشیار دانشگاه محقق اردبیلی، ایران.
3
استادیار دانشگاه محقق اردبیلی، ایران.
4
استادیاردانشگاه محقق اردبیلی، ایران.
چکیده
هدف ازاین پژوهش، ارائه مدلی برای نقش مهارت، نیاز و نگرش دبیران به فاوا برکاربست آن در جریان تدریس با میانجی کیفیت خدمات فناوری در مدارس هوشمند بود.جامعهی آماری پژوهش، شامل34دبیرستان هوشمند با714دبیر زن ومرد شاغل، دوره دوم متوسطه ناحیه یک ودوشهر رشت در سال93-94 بود. ازمیان این جامعه، تعداد 17دبیرستان به شیوه خوشه ای از نواحی یک و دو شهر رشت انتخاب شد از این تعداد دبیرستان، با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد250دبیر شاغل (114زن و 136مرد) به عنوان نمونه انتخاب شدند.روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی است. نتایج نشان داد که وضعیت کاربست دبیران از فناوری در جریان تدریس پایین است و مهارت و نیازدبیران به فناوری از سطح متوسط تفاوت معنی داری ندارد، وضعیت نگرش آنها به فناوری نیزازحدمتوسط به گونه ای معناداربالاتراست یعنی دبیران نگرش مثبتی نسبت به فناوری در کلاس دارند.درموردکیفیت خدمات نتایج بیانگر وضعیت مناسب خدمات در مدارس هوشمندبود. همچنین خروجی به دست آمده از نرم افزار لیزرل حاکی از برازش عالی مدل است و نتایج بیانگر این بود که مهارت دبیران به فاوا(05/0 p<)، اثر مستقیم و غیر مستقیم بر کاربست فناوری دارد امانیاز دبیران به فاوا(05/0 p>)برکاربست معنی دار نیست.نگرش دبیران به فاوا نیز(05/0 p<)اثر غیر مستقیم بر کاربست دارد
میرفرجود لنگرودی, سیده سمیرا, زاهد بابلان, عادل, معینی کیا, مهدی, & خالق خواه, علی. (1396). ارائه مدلی برای نقش مهارت، نیاز و نگرش دبیران به فاوا بر کاربست آن در جریان تدریس با میانجی کیفیت خدمات فناوری در مدارس هوشمند. آموزش پژوهی, 3(11), 63-82.
MLA
سیده سمیرا میرفرجود لنگرودی; عادل زاهد بابلان; مهدی معینی کیا; علی خالق خواه. "ارائه مدلی برای نقش مهارت، نیاز و نگرش دبیران به فاوا بر کاربست آن در جریان تدریس با میانجی کیفیت خدمات فناوری در مدارس هوشمند", آموزش پژوهی, 3, 11, 1396, 63-82.
HARVARD
میرفرجود لنگرودی, سیده سمیرا, زاهد بابلان, عادل, معینی کیا, مهدی, خالق خواه, علی. (1396). 'ارائه مدلی برای نقش مهارت، نیاز و نگرش دبیران به فاوا بر کاربست آن در جریان تدریس با میانجی کیفیت خدمات فناوری در مدارس هوشمند', آموزش پژوهی, 3(11), pp. 63-82.
VANCOUVER
میرفرجود لنگرودی, سیده سمیرا, زاهد بابلان, عادل, معینی کیا, مهدی, خالق خواه, علی. ارائه مدلی برای نقش مهارت، نیاز و نگرش دبیران به فاوا بر کاربست آن در جریان تدریس با میانجی کیفیت خدمات فناوری در مدارس هوشمند. آموزش پژوهی, 1396; 3(11): 63-82.