پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی -- یادگیری جویس و همکاران که شامل الگوهای اطلاعات پردازی، الگوهای اجتماعی، الگوهای انفرادی و سیستم های رفتاری است در مدارس ابتدایی شهرستان اندیکا انجام شد. روش پژوهش پیمایشی - میدانی و جامعه آماری شامل تمامی آموزگاران دوره ابتدایی شهرستان اندیکا از توابع شهرستان مسجد سلیمان در استان خوزستان در سال تحصیلی 96-97 که مشتمل بر 222 نفر (96 مرد و 126 زن) بود. با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای و جدول کرجسی و مورگان حجم نمونه ای برابر 137 نفر (59 مرد و 78 زن) انتخاب شد. نتایج بهدستآمده از پرسشنامه ی محقق ساخته نشان داد که میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی- یادگیری، اطلاعات پردازی والگوهای اجتماعی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. همچنین میزان بکارگیری الگوهای انفرادی و سیستم های رفتاری در وضعیت متوسطی قرار دارد. یافته های این تحقیق به آموزش و پرورش کمک می کند با برگزاری دوره های ضمن خدمت و گارگاه های تدریس، آموزگاران که از عناصر اصلی و بنیادی نظام تعلیم و تربیت هستند را نسبت به بکارگیری و استفاده از نظریه ها و الگوهای نوین یاددهی – یادگیری نوجیه و ترغیب کرده تا بتوانند نسلی خلاق که دارای مهارت های فردی و
نظری, خسرو, حجازی, اسد, محبی, محمد حسین, & حسین پور, هدایت. (1396). بررسی میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی – یادگیری جویس و همکاران در مدارس ابتدایی. آموزش پژوهی, 3(12), 1-25.
MLA
خسرو نظری; اسد حجازی; محمد حسین محبی; هدایت حسین پور. "بررسی میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی – یادگیری جویس و همکاران در مدارس ابتدایی", آموزش پژوهی, 3, 12, 1396, 1-25.
HARVARD
نظری, خسرو, حجازی, اسد, محبی, محمد حسین, حسین پور, هدایت. (1396). 'بررسی میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی – یادگیری جویس و همکاران در مدارس ابتدایی', آموزش پژوهی, 3(12), pp. 1-25.
VANCOUVER
نظری, خسرو, حجازی, اسد, محبی, محمد حسین, حسین پور, هدایت. بررسی میزان بکارگیری الگوهای نوین یاددهی – یادگیری جویس و همکاران در مدارس ابتدایی. آموزش پژوهی, 1396; 3(12): 1-25.