1
دانشجوی دکتری برنامه ریزی آموزش عالی. دانشگاه کردستان. ایران
2
، دانشیار دانشگاه شاهد، ایران.
3
دانشجوی دکتری تخصصی برنامه ریزی آموزش عالی. دانشگاه کردستان. ایران.
چکیده
هدف اساسی پژوهش حاضر اعتبارسنجی ملاکها و شاخصهای ارزیابی کیفیت معلمان مدارس دوره متوسطه کشور و مطالعه موردی آن در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد میباشد. به این منظور، اهم ملاکها و شاخصهای ارزیابی معلمان گرداوری و توسط کارشناسان و متخصصین اعتبارسنجی شده است. جامعه آماری، معلمان، کارشناسان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و متخصصین ارزیابی کیفیت دانشگاهی میباشد. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گرداوری داده، توصیفی پیمایشی میباشد. ابزار گرداوری دادههای پرسشنامه محققساخته میباشد. تجزیه و تحلیل دادهها با روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی آزمون (T) تک نمونهای صورت گرفت. یافته ها حاکی از آن است که، همه ملاک ها و شاخص ها در سطح مطلوبیت خوبی ارزیابی شده، محاسبه آزمون (T) در مورد هر یک از ملاک ها و شاخص ها با درجه آزادی مشخص (299)، چون سطح معنی داری مشاهده شده (0.000=Sig) مقدار کمتر از میزان خطای مجاز (05/0) شده، پس ملاک ها و شاخص های مهم و قابل قبول در جریان ارزیابی برنامه معلمان مدارس کشور می باشد. همچنین، نتایج حاصل از اجرای چارچوب نهایی بر روی معلمین به منظور مشخص شدن وضعیت کیفیت آنها، (4.0373) ارزیابی شده است.
کشاورززاده, علی , فرمهینی فراهانی, محسن و ساعد موچشی, لطف الله . (1396). اعتبارسنجی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت معلمان مدارس دوره متوسطه کشور (مطالعه موردی استان کهگیلویه و بویراحمد). آموزش پژوهی, 3(12), 47-69.
MLA
کشاورززاده, علی , , فرمهینی فراهانی, محسن , و ساعد موچشی, لطف الله . "اعتبارسنجی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت معلمان مدارس دوره متوسطه کشور (مطالعه موردی استان کهگیلویه و بویراحمد)", آموزش پژوهی, 3, 12, 1396, 47-69.
HARVARD
کشاورززاده, علی, فرمهینی فراهانی, محسن, ساعد موچشی, لطف الله. (1396). 'اعتبارسنجی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت معلمان مدارس دوره متوسطه کشور (مطالعه موردی استان کهگیلویه و بویراحمد)', آموزش پژوهی, 3(12), pp. 47-69.
CHICAGO
علی کشاورززاده , محسن فرمهینی فراهانی و لطف الله ساعد موچشی, "اعتبارسنجی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت معلمان مدارس دوره متوسطه کشور (مطالعه موردی استان کهگیلویه و بویراحمد)," آموزش پژوهی, 3 12 (1396): 47-69,
VANCOUVER
کشاورززاده, علی, فرمهینی فراهانی, محسن, ساعد موچشی, لطف الله. اعتبارسنجی ملاک ها و شاخص های ارزیابی کیفیت معلمان مدارس دوره متوسطه کشور (مطالعه موردی استان کهگیلویه و بویراحمد). آموزش پژوهی, 1396; 3(12): 47-69.