هدف پژوهش حاضر بررسی انگیزش تحصیلی بر میزان استفاده فراگیران از وبسایت مدارس هوشمند و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی است. روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی از نوع مقایسهای است. جامعه آماری فراگیران مدارس متوسطه دورهی اول شهرستان تهران که دارای وبسایت مدارس هوشمند میباشند، روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای 120 فراگیر انتخاب شدند. ابزار پژوهش شامل پرسشنامههای انگیزش تحصیلی والرند و همکاران(1992)، پرسشنامه محقق ساخته استفاده از وبسایت و آزمون پیشرفت تحصیلی بود که پایایی پرسشنامهها با استفاده از ضریب آلفای کرنباخ به ترتیب 88/0 و 84/0 بدست آمد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین انگیزش درونی و بیرونی فراگیران با میزان استفاده آنان از وبسایت مدارس هوشمند رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد. در نتیجه متغیر انگیزش درونی برای انجام کار بیشترین و متغیر انگیزش بیرونی تنظیم همانندسازی کمترین تاثیر را بر میزان استفاده فرگیران از وبسایت مدارس هوشمند دارند و آموزش از طریق وبسایت مدارس هوشمند سبب پیشرفت تحصیلی فراگیران میگردد.
بادله, علیرضا, سکوت, کبری, & توماج, عبدالجلال. (1396). تأثیر انگیزش تحصیلی بر میزان استفادهی فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و مؤثر بودن به کارگیری وب سایتها بر پیشرفت تحصیلی آنان. آموزش پژوهی, 3(12), 71-88.
MLA
علیرضا بادله; کبری سکوت; عبدالجلال توماج. "تأثیر انگیزش تحصیلی بر میزان استفادهی فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و مؤثر بودن به کارگیری وب سایتها بر پیشرفت تحصیلی آنان", آموزش پژوهی, 3, 12, 1396, 71-88.
HARVARD
بادله, علیرضا, سکوت, کبری, توماج, عبدالجلال. (1396). 'تأثیر انگیزش تحصیلی بر میزان استفادهی فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و مؤثر بودن به کارگیری وب سایتها بر پیشرفت تحصیلی آنان', آموزش پژوهی, 3(12), pp. 71-88.
VANCOUVER
بادله, علیرضا, سکوت, کبری, توماج, عبدالجلال. تأثیر انگیزش تحصیلی بر میزان استفادهی فراگیران از وب سایت مدارس هوشمند و مؤثر بودن به کارگیری وب سایتها بر پیشرفت تحصیلی آنان. آموزش پژوهی, 1396; 3(12): 71-88.