2
دانشجوی دکتری، مدرس موسسه آموزش عالی آبیک،قزوین،ایران
3
عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان
4
آموزش و پرورش فارس،شیراز، ایران.
چکیده
پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی بر خودتنظیمی هیجانی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز بود. این پژوهش، نیمه تجربی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. به همین منظور از بین دانش آموزان شهر شیراز 30 نفر به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه گواه جایگزین شدند. از پرسشنامه خود تنظیمی هیجانی (گرانفسکی و همکاران، 2007) استفاده شد. گروه آزمایش در 12 جلسه، هر جلسه به مدت 90 دقیقه آموزش مهارتهای زندگی دریافت کرد. برای تحلیل داده-ها از تحلیل کواریانس چند متغیره و یک متغیره استفاده شد. یافتهها نشان داد بین دانش آموزان گروه آزمایش و گروه گواه از لحاظ خودتنظیمی هیجانی (0001/0 p<و 04/18 F) تفاوت معنیداری وجود دارد. آموزش مهارتهای زندگی باعث بهبود خودتنظیمی هیجانی دانش آموزان شده است. میتوان از نتایج پژوهش حاضر برای کمک به بهبود هیجان دانش آموزان استفاده کرد و برنامه آموزش مهارتهای زندگی را برای افزایش خودتنظیمی هیجانی به کار برد.
وحیدی, محمد, ابویی مهریزی, وجیهه, قادری, عبدالرسول, & مهیمنی, آنوشا. (1397). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خود تنظیمی هیجانی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز. آموزش پژوهی, 4(13), 43-52.
MLA
محمد وحیدی; وجیهه ابویی مهریزی; عبدالرسول قادری; آنوشا مهیمنی. "اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خود تنظیمی هیجانی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز", آموزش پژوهی, 4, 13, 1397, 43-52.
HARVARD
وحیدی, محمد, ابویی مهریزی, وجیهه, قادری, عبدالرسول, مهیمنی, آنوشا. (1397). 'اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خود تنظیمی هیجانی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز', آموزش پژوهی, 4(13), pp. 43-52.
VANCOUVER
وحیدی, محمد, ابویی مهریزی, وجیهه, قادری, عبدالرسول, مهیمنی, آنوشا. اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خود تنظیمی هیجانی دانش آموزان پسر متوسطه شهر شیراز. آموزش پژوهی, 1397; 4(13): 43-52.