هدف از پژوهش حاضر، بررسی فلسفهی قصهگویی بر میزان رشد خلاقیت، نوآوری و هویت کودکان پیشدبستان بود. بدین منظور در چهارچوب روش پژوهشی اسنادی- تحلیلی، 50 نفر از کودکان پیشدبستانی شهر نیریز در پژوهش شرکت داده شدند. طرح پژوهش از نوع پیشآزمون- پسآزمون بود. جهت جمعآوری دادهها از ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ استاندارد ﺧﻼﻗﯿﺖ و هویت ﮐﻮدﮐﺎن از ﻧﻈﺮ ﻣﺮﺑﯿﺎن استفاده شد. پس از انجام پیشآزمون برنامهی قصهگویی به مدت 6 جلسه 45 دقیقهای اجرا شد و در پایان پسآزمون انجام شد. نتایج نشان داد که خلاقیت تمامی آزمودنیها در پایان برنامهی قصهگویی افزایش یافته است. همچنین بین میانگین نمرات پیشآزمون و پسآزمون رشد هویت کودکان تفاوت معنیداری مشاهده شد. در ادامه نتایج نشان داد که ارتباط معناداری بین شاغل بودن مادران و خلاقیت فرزندان وجود ندارد؛ اما بین شاغل بودن مادران و رشد هویت کودکان تفاوت معنیداری وجود داشت. همچنین ارتباط معناداری بین وضعیت اقتصادی خانواده و خلاقیت فرزندان وجود داشت؛ اما بین وضعیت اقتصادی خانواده و رشد هویت کودکان تفاوت معنیداری مشاهده نشد.
افتخاری, حجت, بنی اسدی, طاهره, افتخاری, جابر, & بخش زاده, غلامرضا. (1397). تأثیر قصهگویی بر میزان رشد خلاقیت، نوآوری و هویت کودکان در دوره پیشدبستان. آموزش پژوهی, 4(14), 67-84.
MLA
حجت افتخاری; طاهره بنی اسدی; جابر افتخاری; غلامرضا بخش زاده. "تأثیر قصهگویی بر میزان رشد خلاقیت، نوآوری و هویت کودکان در دوره پیشدبستان", آموزش پژوهی, 4, 14, 1397, 67-84.
HARVARD
افتخاری, حجت, بنی اسدی, طاهره, افتخاری, جابر, بخش زاده, غلامرضا. (1397). 'تأثیر قصهگویی بر میزان رشد خلاقیت، نوآوری و هویت کودکان در دوره پیشدبستان', آموزش پژوهی, 4(14), pp. 67-84.
VANCOUVER
افتخاری, حجت, بنی اسدی, طاهره, افتخاری, جابر, بخش زاده, غلامرضا. تأثیر قصهگویی بر میزان رشد خلاقیت، نوآوری و هویت کودکان در دوره پیشدبستان. آموزش پژوهی, 1397; 4(14): 67-84.