1
رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز
2
کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، ایران.
3
کارشناسی ارشد ریاضی، ایران.
چکیده
آموزش مداوم برای همه کشورها نه یک ضرورت سیاسی بلکه یک نیاز واقعی است به طوری که بیسوادی را یک مانع عمده در جهت کاهش و از بین بردن فقر میدانند.این پژوهش با هدف بررسی میزان انطباق محتوای آموزشی دوره انتقال، با نیاز سوادآموزان استان فارس انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل سه گروه، کارشناسان سوادآموزی، آموزشیاران و مخاطبان دورهی انتقال در استان فارس بود. روش نمونهگیری روش طبقهای نسبی بود و در مجموع تعداد 261 پرسشنامه گردآوری شد. به منظور جمع آوری دادهها از سه پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامهها با استفاده از روش تحلیل گویه و پایایی آنها از طریق آلفای کرونباخ سنجیده شد که هر سه پرسشنامه از روایی و پایایی مطلوبی برخوردار بودند. به منظور تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t تک نمونهای در دو سطح قابل قبول و مطلوب استفاده گردید و نتایج نشان داد از نظر سه گروه مورد پژوهش، میانگین تمامی دروس از سطح قابل قبول بالاتر است. در مقایسه با سطح مطلوب، دروس قرآن و فرهنگ اسلامی از بالاترین میانگین برخوردارند و دروس ریاضی، ادبیات فارسی، علوم تجربی و علوم اجتماعی میانگین کمتری دارند و محتوای آموزشی این دروس در سطح مطلوب نمیباشد.
شمشیری, بابک, سنگی, فروغ, & مومنی, محمد. (1397). بررسی میزان انطباق محتوای آموزشی دوره انتقال با نیاز سوادآموزان استان فارس. آموزش پژوهی, 4(15), 11-30.
MLA
بابک شمشیری; فروغ سنگی; محمد مومنی. "بررسی میزان انطباق محتوای آموزشی دوره انتقال با نیاز سوادآموزان استان فارس", آموزش پژوهی, 4, 15, 1397, 11-30.
HARVARD
شمشیری, بابک, سنگی, فروغ, مومنی, محمد. (1397). 'بررسی میزان انطباق محتوای آموزشی دوره انتقال با نیاز سوادآموزان استان فارس', آموزش پژوهی, 4(15), pp. 11-30.
VANCOUVER
شمشیری, بابک, سنگی, فروغ, مومنی, محمد. بررسی میزان انطباق محتوای آموزشی دوره انتقال با نیاز سوادآموزان استان فارس. آموزش پژوهی, 1397; 4(15): 11-30.