1
کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی، پرسنل دانشگاه فرهنگیان، ایران.
2
کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، ایران.
3
دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، ایران.
چکیده
این پژوهش به دنبال بررسی پیشبینی هوش اجتماعی بر اساس سبک مطالعه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان متوسطه دوم شهر شیراز بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشآموزان دوره متوسطه دوم شهر شیراز که در سال تحصیلی 1398-1397 مشغول به تحصیل بودند. نمونه آماری پژوهش حاضر متشکل از 200 نفر بود که نمونهگیری در این پژوهش بهصورت خوشهای چندمرحلهای انجام شد. به این صورت که از بین چهار ناحیه آموزشوپرورش شهر شیراز، ناحیه 2 و 4 بهصورت تصادفی انتخاب شدند و از هر ناحیه دو دبیرستان متوسطه دوم پسرانه و دو دبیرستان متوسطه دوم دخترانه بهصورت تصادفی انتخاب شد و از هر مدرسه یک کلاس بهصورت تصادفی انتخاب شد و پرسشنامههای هوش اجتماعی ترومسو، عملکرد تحصیلی فام و تیلور و پرسشنامه سبکهای مطالعه مارتون و سلجو روی آنان اجرا شد و دادهها با استفاده از رگرسیون به روش همزمان و گامبهگام تجزیهوتحلیل شدند. نتایج نشان داد که سبک مطالعه با سطوح هوش اجتماعی رابطه مثبتی دارد. همچنین ابعاد علاقهمند بودن به موضوعات، پیشرفت و موفقیت و نظارت بر اثربخشی با میزان سطوح هوش اجتماعی رایطه مثتی دارد. میزان عملکرد تحصیلی با سطوح هوش اجتماعی رابطه مثبت دارد.
باصری, محمد, رستگار, محمدرضا, طالبی, احسان, & مزارعی, مصطفی. (1398). پیشبینی هوش اجتماعی بر اساس سبک مطالعه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر شیراز. آموزش پژوهی, 5(18), 91-105.
MLA
محمد باصری; محمدرضا رستگار; احسان طالبی; مصطفی مزارعی. "پیشبینی هوش اجتماعی بر اساس سبک مطالعه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر شیراز", آموزش پژوهی, 5, 18, 1398, 91-105.
HARVARD
باصری, محمد, رستگار, محمدرضا, طالبی, احسان, مزارعی, مصطفی. (1398). 'پیشبینی هوش اجتماعی بر اساس سبک مطالعه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر شیراز', آموزش پژوهی, 5(18), pp. 91-105.
VANCOUVER
باصری, محمد, رستگار, محمدرضا, طالبی, احسان, مزارعی, مصطفی. پیشبینی هوش اجتماعی بر اساس سبک مطالعه و عملکرد تحصیلی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم شهر شیراز. آموزش پژوهی, 1398; 5(18): 91-105.