1
عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور، تهران، ابران
2
آموزگار مدارس ابتدایی شهر ملایر، ایران.
چکیده
هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سواد اطلاعاتی با تعهد به تغییر و اشتیاق شغلی مدیران و معاونان مدارس ابتدایی شهر ملایر بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن شامل تمامی مدیران و معاونان (زن و مرد) مدارس ابتدایی شهر ملایر به تعداد 120 نفر میشده است که در سالتحصیلی 1404-1403 در مدارس ابتدایی این شهر مشغول به خدمت بودهاند. با توجه به اندکبودن حجم جامعه، همه افراد در مطالعه شرکت داده شدند. برای گردآوری دادهها از مقیاس: سنجش سواد اطلاعاتی یزدانی (1392)، پرسشنامه تعهد به تغییر براتی و همکاران (1390) و پرسشنامه اشتیاق شغلی وزیرپناه (1391) استفاده شد. دادهها با استفاده از آزمونهای همبستگی پیرسون و با استفاده از نرمافزار SPSS ویرایش 22 تحلیل شدند. نتایج نشان داد که بین متغیر «سواد اطلاعاتی» با متغیرهای «تعهد به تغییر» و «اشتیاق شغلی» مدیران و معاونان مدارس ابتدایی شهر ملایر رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (05/0<P). همچنین معلوم شد که بیشتر مؤلفههای سواد اطلاعاتی با اکثر مؤلفههای تعهد به تغییر و اشتیاق شغلی رابطه مثبت و معنادار دارند.
یزدانی, فریدون و کرمی, فاطمه . (1404). رابطه بین سواد اطلاعاتی با تعهد به تغییر و اشتیاق شغلی مدیران و معاونان مدارس ابتدایی شهر ملایر. آموزش پژوهی نوین, 11(43), 35-49.
MLA
یزدانی, فریدون , و کرمی, فاطمه . "رابطه بین سواد اطلاعاتی با تعهد به تغییر و اشتیاق شغلی مدیران و معاونان مدارس ابتدایی شهر ملایر", آموزش پژوهی نوین, 11, 43, 1404, 35-49.
HARVARD
یزدانی, فریدون, کرمی, فاطمه. (1404). 'رابطه بین سواد اطلاعاتی با تعهد به تغییر و اشتیاق شغلی مدیران و معاونان مدارس ابتدایی شهر ملایر', آموزش پژوهی نوین, 11(43), pp. 35-49.
CHICAGO
فریدون یزدانی و فاطمه کرمی, "رابطه بین سواد اطلاعاتی با تعهد به تغییر و اشتیاق شغلی مدیران و معاونان مدارس ابتدایی شهر ملایر," آموزش پژوهی نوین, 11 43 (1404): 35-49,
VANCOUVER
یزدانی, فریدون, کرمی, فاطمه. رابطه بین سواد اطلاعاتی با تعهد به تغییر و اشتیاق شغلی مدیران و معاونان مدارس ابتدایی شهر ملایر. آموزش پژوهی نوین, 1404; 11(43): 35-49.